صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
با ما همراه باشید با خبرهایی از دنیا تکنولوژی
Farid dadashi جمعه 2 دی 1390برچسب:,

طراحی جدید هسته و نخستین GPU در جهان که از ترانزیستورهای 28 نانومتری استفاده می کند دو خصوصیت مهم AMD Radeon 7970 به حساب می آیند. کارت گرافیکی که ممکن است هر بازی خوری آرزوی یکی اش را داشته باشد.



ادامه مطلب...
Farid dadashi یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:,

به ظاهر یک حافظه یو اس بی است. مانند همان چیزی که احتمالا یکی اش را همیشه همراه تان دارید. اما این یک کامپیوتر دو هسته ای است با یک پردازشگر 1.2GHz ARM به همراه وای-فای و بلوتوث و خروجی HDMI و ورودی حافظه MicroSD و حافظه داخلی....



ادامه مطلب...
Farid dadashi یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:,

تبلت های مبتنی بر پردازشگر تگرا 3هنوز وارد بازار نشده اند که مدیرعامل انویدیا می گوید که انتظار دارد تبلت های تگرا 3 تا چند ماه آینده دارای قیمت ۲۹۹ دلاری بشوند. ترانسفورمر پرایمهمین الان هم با قیمت ۵۰۰ دلاری اش قیمتی مناسب نسبت به دیگر تبلت های بازار دارد. حالا فکراش را بکنید اگر به ۲۹۹ دلار هم برسد. به هر حال مدیر عامل انویدیا نشان داده که سابقه خوبی در پیش بینی آینده بازار دارد و حرف هایش معمولا درست از کار در می آید.

 

 

 

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

موسسه‌ تحقیقات فناوری صنعتی تایوان کاغذ الکترونیکی بسیار انعطاف‌پذیری ساخته است که هم قابل مصرف مجدد است هم بازنوشت‌پذیر و برای درج تصویر روی صفحه‌نمایش به برق نیاز ندارد.
مذاکره برای اعطای امتیاز این کاغذ الکترونیکی با شرکت چانگچون نیز در حال انجام است تا تولید آزمایشی آن از سال آینده آغاز شود.
این کاغذ الکترونیکی بازیافت‌پذیر است و می‌تواند جای کاغذ عادی چاپگرهای اداری را بگیرد. این کاغذ نه تنها از محصولات چاپگری بازنوشت‌پذیر و پرهزینه‌ موجود ارزان‌تر است بلکه هزینه‌ای هم‌ارز چاپ لیزری یا جوهرافشان سیاه سفید متعارف دارد.
این کاغذ ورقه پلاستیکی انعطاف‌پذیر و نازکی است که متن و سایر تصاویر را به کمک فناوری بلور مایع ویژه‌ای نمایش می‌دهد. برای چاپ کردن فایل‌ها این ورقه‌ها را از دستگاه ساده‌ای شبیه دستگاه‌های فاکس حرارتی قدیمی عبور می‌دهند که باعث گرم شدن لایه بلور مایع می‌شود و مولکول‌های آن را تیره یا روشن می‌کند. از این کاغذ به طور تقریبی 260 بار می‌توان استفاده کرد.

Farid dadashi سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:,

می توانید پردازشگر FX-8150 شرکت ای ام دی را سریع ترین پردازشگر جهان بنامید. چرا که یک فرد به نام اندر یانگ از این شرکت موفق شده آن را تا سرعت 8.46 GHz اورکلاک کند.

جالب اینجا است که او این کار را به تنهایی بدون کمک هیچ تیم یا پشتیبانی مالی انجام داده است. اورکلاک با ۲ گیگ رم و روی یک مادربورد ایسوس Crosshair V Formula صورت گرفته و او برای این کار بقیه هسته های پردازشگر را از کار انداخته است چرا که در این صورت باعث ذوب شدن سی پی یو میشده!

با این اورکلاک در حال حاضر رکورد سریع ترین پردازشگر جهان در اختیار AMD و مدل FX-8150 است. هر چند با رقابتی که در اینجا وجود دارد حتی چند ماه و هفته هم نمی توان به پایدار بودن این رکورد امیدوار بود.

Farid dadashi سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:,

 

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

در کودکی یکی از تفریحات نسبتا سالم این بود که با کمک نور آفتاب و زره بین کاغذ را می سوزاندیم ، اما امروز از همین بازی کودکانه ایده ای جالب و کاربردی خلق شده است که دوستار جیب شما و محیط زیست است .

در این پرینتر هیچ گونه جوهر و کارتریج ( cartridge ) استفاده نمی شود و فقط از انرژی خورشیدی برای چاپ روی کاغذ استفاده می شود و هزینه چاپ بسیار پائین است .

 



ادامه مطلب...
Farid dadashi جمعه 29 مهر 1390برچسب:,

می خواهید بدانید پردازشگرهای تلفن های موبایل و تبلت ها به کدام سو حرکت می کنند؟ با Cortex-A7 طراحی جدید شرکت ای آر ام آشنا شوید. شاید در ابتدا مشخصات فنی آنقدرها هم جذاب به نظر نیاید اما خیلی هم نباید عجله کنید. برای شروع بد نیست بدانید این پردازشگر جدید بر پایه معماری ۲۸ نانومتری طراحی شده است که سبب می شود ۵ برابر نسبت به نسل فعلی یعنی Cortex-A8 کوچکتر و بهینه تر باشد.

در کنار آن پردازشگرهای سری جدید آنقدر ارزان تر تمام خواهد شد که می توانیم آنها را روی تلفن های ارزان قیمت زیر ۱۰۰ دلار هم ببینیم. بنابراین تا دو سه سال آینده منتظر باشید که تلفن ها ارزان بازار از لپ تاپ فعلی تان پردازشگرهای بهتری داشته باشند!

هنوز تمام نشده شاید مهمترین خصوصیت پردازشگر جدید این باشد که می تواند با پردازشگرهای دیگر مانند Cortex-A15 به صورت ترکیبی و روی یک چیپ کارکند. بنابراین روی تلفن ها و تبلت های قدرتمند آینده می توان بین هسته های کاملا متفاوتی، بسته به نیاز جابجا شد. شرکت ARM نام این مدل محاسباتی جدید اش را Big.LITTLE گذاشته است. (جابجا شدن بین هسته پرسرعت و کم سرعت برای مصرف بهینه انرژی)

حالا سیستم عامل تلفن شما تصمیم می گیرد که برای انجام هر کاری از کدام هسته پردازشگر اش استفاده کند. البته مشابه این تفکر را پیش از این در پردازشگرهای تگرا ۳ شرکت انویدیا هم دیده ایم. بنابراین می توانیم انتظار طول عمر باطری فوق العاده را هم داشته باشیم.

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود

صفحه قبل 1 صفحه بعد